امام جمعه خوی در نشست صمیمی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار به گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی گفت: براساس روایات اسلامی هرنویسنده و خبرنگاری که از خدا، معارف الهی و حق سخن بگوید به مثابه جانشین انبیای الهی است.

حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی گفت:  در دنیای امروز نقش رسانه نقش مهم و سرنوشت سازی است و به منزله راس و قله همه کارهاست و هرقوم و گروهی رسانه قوی داشته باشد حاکم بر جامعه می شود. 

وی افزود: رسانه می‌تواند حق را ناحق و ناحق را حق نشان دهد وجای شهید و قاتل و امام و طاغوت را عوضی نشان دهد. 

امام جمعه خوی به رسانه شیطانی صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در زمان امیر مؤمنان، چون تریبون و رسانه دست معاویه بود ۷٠ هزار منبر بر علیه امیر مؤمنان تبلیغمی کردند که در نتیجه آن مردم معاویه را امیر مؤمنان می‌دانستند و در روز شهادت علی ابن ابی طالب گفتند مگر علی نماز هم می‌خواند تا با مسجد برود و در مسجد به شهادت برسد و در اثر تبلیغات همین رسانه شیطانی امام حسین ع را خارجی معرفی کردند. 

قاسم خانی گفت: امروز در مسئله غزه اگر انسان‌های حق طلب پرچم مبارزه با ظلم و کودک کشی بدست گرفته اند و برعلیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند و از حق مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند به برکت رسانه‌ها و خبرنگاران حق جو و حق طلب است. 

امام جمعه خوی در پایان سخنان خود گفت: امروز اگر بخواهیم در شهر خود و کشور خود بسوی پیشرفت و تعالی حرکت کنیم رسانه‌ها و خبرنگاران باید به وظایف خود بطور ویژه عمل نماید تا مشکلات جامعه حل بشود و به جامعه‌ای مطلوب و اسلامی و انسانی برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.